פוסט טראומה לאחר לידה (CB-PTSD)

הידעת?
* נשים רבות מתארות את הלידה שלהן כאירוע טראומטי. כ 3% מהנשים יפתחו סימפטומים ברמת חומרה שתוגדר כפוסט-טראומה, ורבות נוספות יחוו חלק מהסימפטומים של הפרעה פוסט-טראומטית.
* רובן המכריע של הסובלות מפוסט-טראומה לאחר לידה סובלות גם מסימפטומים של דיכאון לאחר לידה. הרבה פעמים הדיכאון מאובחן אבל ההפרעה הפוסט-טראומטית לא מאובחנת.
* סיבה נוספת שבגללה האבחון מתפספס: סימפטומים רבים של פוסט-טראומה אופייניים בכל מקרה לתקופה שלאחר הלידה (בכי, עוררות רגשית, תנודות במצב הרוח וכו’).
* באופן טבעי, קיימת יותר פוסט-טראומה לאחר לידת פג או לידה שהסתבכה מבחינה רפואית (כ 15%).
* אבל, יכולה להיות פוסט-טראומה גם לאחר לידה ‘רגילה’, כזו שלכאורה לא היו בה שום אירועים חריגים.
* לצד המהלך הרפואי של הלידה, היחס של הצוות הרפואי ומידת התמיכה שהאישה חוותה בלידה הם גורמים משמעותיים בעיצוב חוויית הלידה של האישה.
* כך גם קיומן של טראומות קודמות בעברה של האישה.
* לאחר הלידה, התינוק עלול להוות טריגר כי הוא מזכיר לאישה כל הזמן את הלידה.
* בסופו של דבר, מעבר לאבחנות הרפואיות, מה שבאמת משנה זו ההרגשה שלך. אם את בוכה בכל פעם שאת נזכרת בחוויית הלידה שלך, מנסה להימנע מלהיזכר בה או להיפך – חשה צורך בלתי פוסק לדבר עליה, חווה סיוטים או פלאשבקים, מצבי רוח, ניתוק רגשי, התפרצויות זעם או מרגישה קשיים בתפקוד היום-יומי מאז הלידה – כדאי לך לפנות לטיפול.
* חשוב לדעת: אפשר לטפל בטראומת הלידה. את מה שהתרחש אי אפשר לשנות, אבל בהחלט אפשר לשנות את האופן שבו את מרגישה לגבי האירועים שעברת.

מוזמנת לפייסבוק